ده خصوصیت برتر طراحان مشهور لباس
-
شم قوی تجاری:
طراحان بزرگ دارای مهارت های تجاری قوی هستند. شما می بایست از مفاهیم فرآیندهایی
مثل بازاریابی،بودجه بندی و فروش که بسیار حیاتی برای طراحی محصول و فروش
هستند،آگاهی داشته باشید. -
توان برقراری ارتباط
خوب: افراد بسیاری در طراحی و تولید لباس دخیل هستند. بنابراین شما
به عنوان طراح باید قادر به برقراری ارتباط خوب و مؤثر با دیگر افراد باشید و منظور
و هدف خود را به خوبی به آنان منتقل کنید. - حس
رقابت: نسبت به کیفیت و طرح های ابتکاری محصولات رقبایتان حساس
باشید و دایماً برای برتر بودن کالایتان تلاش کنید. - قوه خلاقیت بالا: در صنعت مد باید
قوه ابتکار بالایی در خلق ایده های جدید داشته باشید. -
مهارت در طراحی:
به معنای آن است که به سادگی و گویا طراحی و ایده خود را بر روی کاغذ بکشید تا بر
اساس آن فرآیند تولید انجام گردد. -
شناخت خوب مواد
اولیه: از خصوصیات
مواد اولیه مصرفی در تولید لباس باید به خوبی مطلع باشید و عناصری که باعث برجسته
و خاص شدن طرح شما می شودمثل رنگ و پارچه به درستی به کار
گیرید. -
مهارت در دوخت:
برای ساخت و تهیه لباس شما نیازمند به دانستن مهارت های دوخت هستید. -
کار
گروهی:طراحان بزرگ به صورت گروهی کار می کنند.
در تولید پوشاک افراد بسیاری نظیرالگوساز، دوزنده ، فروشنده و توزیع کننده ... غیره
دخالت دارند. یک طراح به عنوان عضو گروه باید به خوبی با این افراد کار کند. -
آگاهی از روند مد
روز: طراح لباس باید از روند مد روز آگاه باشد و
عکس العمل مخاطبین خود را نسبت به آن پیش بینی کند. -
قوه تخیل قوی:
طراحان بزرگ قبل ازرسم مدل بر روی کاغذ آن را به خوبی در ذهن تصور می کند.
بنابراین شما باید قبل از دوخت طرحتان آن را به خوبی تصور و تجسم کنید و سپس ایده
تان را با رسم بر روی کاغذ و توضیحات به خوبی به سایرین منتقل
کنید.